Lyžování v USA, Montana. Pošlete mě tam zpátky prosím.

Národní park Glacier, Montana

Vždycky jsem si myslela, že nejdražší dovolená bude někde na Maledivách nebo Havaji. Rozhodně jsem neplánovala, že ta prozatím nejdražší bude v Národním parku Glacier v Montaně. Ale možnost jet na lyžovačku v USA jsem si nemohla nechat ujít.

Tak od začátku. Jedu do Nashvillu. Sebou sem si nezabalila ani mikinu, natož lyžařský oblečení. Je prosinec. Začíná mi být zima a tak si kupuju zimní boty a lehkou zimní bundu. Potkávám tu taky náhodou snad jediného zapáleného lyžaře (čti nemuzikanta) mého věku. Shane má spolu se svým tátou obchod s lyžemi a snowboardy a organizují lyžařské zájezdy. V létě zase prodávají neopreny a pořádají certifikaci pro scuba diving.

První s nimi jedu do Severní Karolíny. Výlet za 200 dolarů. Dostala jsem ještě stovečku slevu s tím, že si tam odučím pár hodin. Stovečku slevu beru. Půjčuju si od kluků veškeré vybavení. Bundu mi přenechala předešlá au pair. Helmu pro mě nemají, ale na ten minikopec ji nepotřebuju. Umělý sníh. Miliony lidí, co ani neví, jak zastavit. Sundávám prkno. Sundávám lyže. Vířivka to jistí. Zklamaná ale ani nejsem. Očekávání to vlastně splnilo.

Shane se mě snaží přemluvit, ať s nimi jedu do Montany. Že mi ty Rockies prý vyrazí dech. No jo. Peníze by se asi našly. Jenže já mám ještě v tý době mít parchanty a volno teda nedostanu. Tak třeba jindy. Situace se mění, když zjišťuji, že nová au pair, Klaudia, přijíždí jen pár dní před tripem. Hooray! Hned píšu Shanovi, ať mě na trip zapíše. A tak se stalo. Jedu na nejlepší a nejdražší lyžovačku mýho života.

Ještě předtím než odjíždíme, platím $750 za ubytko, 3-denní skipas a lyže. Celkem máme lyžovat 5 dní. 2 dny lyžuju zdarma. Díky Shane!

Do toho jednosměrná letenka na sever mě stojí dalších $330. Ještě tam ani nejsem a už jsem zaplatila víc jak za 2 týdenní pobyt i s letenkama na Srí Lance. Ale prý mi to vyrazí dech. Tak jedem.

Jarní lyžovačka se vším všudy

Do Whitefish, Montana přijíždím po setmění A tak toho moc nevidím. Z údolí ráno taky nic moc výhled. Nad kopcem se žádné štíty netyčí. A tak se mi hlavou točí, co je to za středisko.

Vyrážíme na svah. Sjezdovka dobrá. Lehce zmrzlá. Ale tak je to ranní a jarní sníh. Odpoledne bude lépe. Když vyjedu na samotný vrchol, fakt mi ta nádhera sebere dech. Ne nadarmo se tomuto kopci říká Big Sky Montana. Vidíte zde do všech stran. No snad až na druhý konec světa. Támhle je Kanada. Támhle se tyčí štíty Národního parku Glacier. Támhle je Nashville…

Výhled na Národní Park Glacier

Mám pocit, že za těch 5 dní jsme to ani celé neprojezdili. A to byla část již zavřená. Protože: Medvídci Grizzly se probouzejí ze zimního spánku a v té oblasti mají své doupěte. A jsou po zimně hladoví. Jako solidní argument. Žádnej trespassing se nekoná.

A tak se tu točí klasické horské kolečko:

Vstávat. Lyže. Pivo. Lyže. Pivo. Pivo. Lyže. Pivo. Vířivka. Pivo. Spát. Vstávat. Prkno. Pivo. Pivo. Pivo. Prkno. Pivo. Vířivka. Pivo. Spát. Vstávat. Lyže. Pivo. Lyže. Pivo…

Celkem trávím 3 dny na lyžích a 2 dny na snowboardu. Rakousko miluju. Fakt jo. Strávila sem tam jedny z nejhezčích měsíců ve svým životě. Už se těším na další zimní sezónu. No jenže tady se lyžuje úplně samo. A to nezapomínejme, že máme jarní sníh. Žádný prašánek. Těžký jarní sníh.

Jako hlavní rozdíl tu vidím tu rozlehlost. Stejně tak, jako mají amíci široké silnice,tak mají u široké sjezdovky. Jako kdyby v USA všechno chodilo v XXL a multi balení. Od zubních kartáčků, přes velké trucky po krásně širokýa prázdný sjezdovky. Alpy jsou přeci jen trochu naňahnanější na sobě. Furt je miluju. Jen jsou na sobě víc naplácaný no.

V našem středisku Skiresort Whitefish si můžete zajet bezpečně mimo sjezdovku mezi stromečky (no tady to musí být labůžu v pow pow day). Sjezdovky prázdný. Snad nikde nikdo. Lanovky jezdí RYCHLE! Jeden den máme mlhu, ale ostatní dny azůro! Jediné co bych tomu tady vytkla je, že některé lanovky nemají držadlo na nohy/lyže/prkno. Jednoduše vám plápolají ve vzduchu. U lyží je to oukej. Ale u prkna mi můj kotník říká, že teda tohle ne.

Jsme tu ve 4. Já, Shane, Mev a Megan. 2 amíci a 2 evropani. Mev je z Bulharska. A to je vám tedy podivín. Je mu tak 40. Podle mě v životě neuvařil ani těstoviny. V životě neochutnal ALKOHOL! No a jede se mnou na lyže. Paradox. Neustále žere. Stále vypráví pohádky, ale skutek utek. Jednou ráno si chce dělat vajíčka. Já je dělala 3 dny předem a dneska vajce už teda fakt nechci. Pizza je pizza. No ten člověk se na mě kouká s prosíkem, jestli mu je neudělám, že neví, jak udělat míchaný vajíčka. Prostě všechno mu naservírovat na zlatým podnose.

Nasrat chlapečku, nasrat. Včera si mi odmítnul koupit pivo, když si nám šlohnul auto asi na 3 hodiny. Prý, že se alkoholu nedotkneš. Si třeba umři hladem na tý sjezdovce. Každý den má jiný lyže. A jak je neustále mění, tak se na sjezdovku snad nikdy nedostane před 11. Pak se k nám přidá na 2-3 sjezdy a diví se, že už chceme jít na jídlo (čti pivo). A samozřejmě se urazí, když si objednáme další kousek. Chlapče my jezdíme od 9. Nepotřebujeme demo ski. Nepotřebujeme mít každý den jiný lyže. Tvoje lyžování je navíc tak dobrý, že to fakt nepotřebuješ. Ale můžeš se plácat po ramenou, že si jezdil na super dobrých lyžích. Ne, že bys jejich vlastností dokázal využít.

Expedice Montana

No každopádně tento týpek nás baví a sere zároveň od začátku do konce. Jednou dokonce tak, že se s Megan „ztratíme“. No nemohli jsme je „najít“ snad 3 hodiny. Strašně nás to mrzelo.

Příští rok jedou zase jinam. Já se chci zase přidat. Tak hodně šetřit a příští rok třeba do Utahu. Celá sranda mě vyšla na nějakých $1500-$1600. To je docela slušný peníz za 5 dní lyžování. To si tu vydělám za 2 měsíce. A to sem měla ještě ušetřila za 2 dny skipasu. Díky, že sem si mohla půjčit veškeré vybavení, včetně helmy, a kromě rukavic si nic nemusela kupovat.

Díky, že na vrcholku mají pivo jen za $5 a obědy nevycházely na víc jak $10. Díky, že v našem airbnb máme kuchyň a tak snídaně a večeře vycházejí levno. Lyže jsou za mnou. No a teď hurá do betonové džungle. Manhattan čeká.